מיגון אש

על הסכנות שהאש טומנת בחובה אין צורך לספר. כולנו שמענו על האסונות הנוראים שהתרחשו ושגבו קורבנות יקרים בנפש וברכוש. אכן, מדובר בכוח עליון בעל עוצמה אדירה המכלה בזמן קצר רכוש רב ועלול לגבות גם קורבנות בנפש. אומנם כאשר משתוללת שריפה היכולת האנושית מוגבלת למדי ובני אדם אינם יכולים לעצור ברגע אחד את השריפה המשתוללת. גם כבאים מקצועיים זקוקים לציוד מתקדם ולזמן מה כדי לעצור את התפשטות האש. אבל לפני שהאש פורצת ניתן לעשות אי אילו פעולות שיש להן משמעות אדירה – בכוחן של פעולות אלו למנוע התפרצות אש בשטח.

קרא עוד על שלטי בטיחות

מיגון אש התאמת המבנה לתקני הבטיחות

היות שהתרחשו מקרים רבים שבהם אנשים קיפחו את חייהם או ניזוקו בצורה אנושה בגין האש, נקבעו כללים ותקנים שונים הקובעים כיצד יש להתאים את המבנה כך שהוא יגן ככל האפשר על השוהים במקום וימנע את נזקי האש במקרה שהיא מתפרצת. אחד האמצעים שנעשה בהם שימוש במבנים רבים הוא דלת אש. מדובר בדלת שנועדה להוות חיץ בין חדר אחד שבו האש משתוללת לבין החדרים הסמוכים. כך שגם אם פרצה שריפה בנקודה אחת בתוך מבנה אין זה אומר שהאש עוברת בצורה ישירה לכל החדרים הסמוכים.

הצבת שילוט 

אחד הקשיים המרכזיים שיש להם השפעה על ההתנהלות של בני האדם בעתות חרום הוא הבלבול והבהלה. כאשר אדם נמצא בזמן חירום הוא עלול לאבד את שיקול הדעת ולהתבלבל. לאן הולכים? איך יוצאים? לאיזה כיוון נכון להימלט? אכן, הבהלה יוצרת מהומה רבה ואנשים עלולים לאבד את האינטואיציה הטבעית שלהם, ולעשות ההיפך ממה שצריך לעשות כדי להציל את עצמם. כדי למנוע מקרים כאלו חשוב מאוד לשלט את המבנה בצורה ברורה ובולטת, כך שגם אם חלילה תפרוץ שריפה במבנה יהיה ברור לכל השוהים במקום מה עליהם לעשות ולאן עליהם לפנות.

שילוט הכוונה בעת שריפה

כאשר פורצת שריפה חובה לנתק את החשמל כדי למנוע החמרה של הנזקים. והתוצאה היא כמובן מבנה חשוך, אנשים מבוהלים, שריפה שמתפשטת – מה עושים הלאה? לאן הולכים? התקנה של שילוט דלתות אש מאפשרת לשוהים במבנה למצוא את דרכם למרות הבלבול ותנאי השטח הקשים, ולהימלט על נפשם. מכאן נודעת החשיבות הרבה של התקנת שלט לדלת אש.

דאגו לבטיחות שלכם

הצטיידות במוצרים ממגנים מהווה צעד חשוב במיגון של המבנים והשוהים בתוכם. ולכן יהיה נכון להציב אביזרי מיגון אש כמו מטפי כיבוי, גלגלון כיבוי אש וכן הלאה.