ציוד כיבוי אש

ציוד כיבוי אש עשוי להיות בשורה מצילת חיים בעת חירום!

שריפה עלולה לפרוץ בכל מקום ובכל זמן, והיא עלולה לכלות רכוש רב ואף לפגוע בחיי אדם. כמה חשוב לפעול כנדרש ולבצע את הפעולות הנדרשות כדי להבטיח את שלום האנשים שנמצאים במקום, ולעשות כל מאמץ כדי לעצור את האש כבר בשלבי ההתהוות הראשוניים שלה.

ציוד כיבוי אש על אש ועל שליטה

אכן, כאשר השריפה כבר פרצה קשה מאוד להשיג עליה שליטה. היא מתלקחת במהירות ומתפשטת הלאה בלי להתחשב כלל בסובבים אותה. היא מכלה כל חלקה טובה ללא רחמים, ותהליך הכיבוי עלול להיות ארוך וממושך והרה אסון.

זו הסיבה לכך שחשוב מאוד למצוא דרך למנוע את התפרצות השריפות, וכך למנוע נזקים חמורים שיוצאים מכלל שליטה. ואכן במבנים רבים מותקנת מערכת כיבוי אש שמהווה חלק בלתי נפרד מהבניין וממערכת הבטיחות שלו. מערכת זו מורכבת ממספר חלקים.

  • גילוי אש – החלק הראשון והחשוב הוא מערכת גילוי האש. כדי לגלות את האש מותקנים גלאי עשן אשר מגיבים כאשר עולה עשן בתוך המבנה, הגלאים מכניסים את המערכת לפעולה אף אם אין אדם בשטח המבנה. וזה אומר שגם אם ניצתת אש באמצע הלילה כאשר הבניין שומם, הגלאים אמורים להפעיל את המערכת. גלאים אלו מאפשרים לכם לישון בשקט ולדעת שיש מי שיזהה ריח של עשן במקרה שתפרוץ שריפה.

קרא עוד על שלטי בטיחות

  • מערכת כיבוי – לאחר שגלאי העשן זיהו כי קיימת שריפה בשטח המבנה מערכת הכיבוי נכנסת לפעולה, והספרינקלרים מתחילים להתיז מים לכיוון שממנו עלה העשן. המים הללו נועדו לכסות את השטח כולו וכך למנוע את התפשטות האש בכל נקודה שהיא בתוך המבנה. המים מרטיבים את כל השטח ומונעים התלקחות של האש.

 

  • שילוט – במידה שהשריפה פרצה בשעה שבה יש בני אדם בתוך המבנה הם יצטרכו למצוא את דרכם ולמלט את עצמם מתוך שטח המבנה. לשם כך מתקינים שלטים לכיבוי אש שמראים בצורה ברורה ומאירה את הדרך החוצה, ומכוונים את השוהים במקום לעבר היציאה מאזור הסכנה.

התקנה והתאמה

מבנה בטיחותי הוא מבנה שמערכות הכיבוי, והפרדות האש בו נעשו על פי התקנים ועל ידי קבלן שהוסמך לכך. היכרות עם התקנים בתחום והתקנה נכונה יימנעו מקרים של התלקחות ושל התפשטות שריפות. מבנה בו מתקיימים  מערכות כיבוי אקטיבי ומערכות כיבוי פאסיבי קרי הפרדות אש יהיה עמיד יותר ויאפשר למנוע את הנזקים החמורים שהאש עלולה להביא בלהבותיה. הבנת ושימוש נכון בתכולת המיגון אש הפאסיבי לצד האקטיבי יש בכוחה להציל חיי אדם ולהגן על שלימות המבנה.