שילוט לאתרי בנייה

אתר בנייה טומן בחובו סכנות רבות. האתר מכיל לרוב קירות בגבהים בלתי שגרתיים, הפרשי גבהים בלתי צפויים בין האזורים השונים וכן חומרי גלם מסוכנים וחפצים חדים מאוד. לא פעם אנחנו מתוודעים על פועל שנפגע במהלך עבודות בנייה וקיפח את חייו, או על אזרח שנכנס לאתר בנייה ונפגע במקום בצורה חמורה.

כולנו מודעים לחשיבות הרבה של הגנה על חיי אדם ולכן נעשה מאמצים רבים כדי למנוע מקרים כאלו וכדי להגדיר היטב את אתר הבנייה, כך שהוא לא יסכן את העובדים ואת העוברים-ושבים.

שילוט לאתרי בנייה מתאים ימנע אסון

חוסר מודעות לסכנות עלול לגרום לאסונות. כי אם אדם אינו מודע לכך שכניסה למקום מסוים כרוכה בנזקים, אם הוא לא יודע איזה ציוד מגן עליו ללבוש כדי לשמור על חייו, הוא עלול להכניס את עצמו שלא במודע לסכנות חמורות. מסיבה זו שילוט לאתרי בנייה מהווה תנאי בסיסי. מטרת השלטים היא להתריע על הסכנות ולהודיע על אופן ההתנהלות במקום.

כיצד ייראו השלטים בשעות החשיכה?

האתגר הגדול הוא דווקא בשעות החשיכה. במרבית המקרים אתרי הבנייה חשוכים בשעות הערב והלילה מסיבה פשוטה, מערכת התאורה של המבנה טרם הוקמה! בחסות החשיכה עלולים להתרחש אסונות חמורים כתוצאה מכך שאיננו יכולים לראות את אשר לפנינו. בדיוק עבור מצבים אלו נועד שילוט פולט אור. מדובר בשלטים שמיוצרים מחומרי גלם מיוחדים אשר נועדו להבליט את השלט ואת הרשום עליו גם בעת שחשיכה שוררת במבנה.

קרא עוד על שלטי בטיחות

השלט פולט אור הזוהר בחושך, והכתוב עליו נראה היטב גם אם המבנה חשוך לחלוטין. ולכן אתרי בנייה חייבים להיות משולטים היטב בשלטים פולטי אור. כך ניתן לראות בכל עת את ההוראות ואת האזהרות הרשומות ולהתנהל על פיהן.

אזהרות, הכוונה, התמצאות

שילוט מבנים נועד לענות על מספר מטרות. מטרה ראשונה היא להציג בפני העוברים והשבים אזהרות בדבר הסיכונים הקיימים במבנה. מטרה שניה היא לכוון את השוהים במקום ולהציג בפניהם את צורת ההתנהלות הנכונה, והמטרה השלישית היא לאפשר התמצאות בתוך השטח – היכן ממוקמת היציאה וכיצד עוברים מקומה לקומה?

שילוט מקצועי מונע אסון

חשוב להפנים שידע הוא כוח עצום שעשוי להיות מציל חיים במקרה של סכנה. ולכן אין להקל ראש בעניין וחשוב מאוד לשלט את אתרי הבנייה על פי תקני הבטיחות. השלטים הללו מציגים מידע נחוץ ומאפשרים לנו לשמור על החיים של הפועלים וכן של העוברים-ושבים בסמיכות לאתרי הבנייה.

שאלות ותשובות על בחירת שילוט לאתרי בנייה

פעמים רבות מתחבטים באתרי בנייה כיצד לתכנן את השלטים בו, ומה צריך להיות טיבו של כל פרט בחבילה. שילוט לאתרי בנייה הוא אחד מהנושאים המרכזיים והראשונים שיש לבצע, משום שהוא גם מכווין, גם מסייע לפרסם את הבניה עצמה וגם מסייע לשווק אותו לקהלי יעד רלוונטיים וכמובן, חיוני לשמירה על הבטיחות ועמידה בתקני החוק. מקבץ שאלות ותשובות קצר יענה על השאלה כיצד לתכנן את השלטים שלכם כהלכה.

אלו שלטים הייתם מייעצים לנו לשים, והאם יש לזה קשר לשיווק ופרסום?

הכל קשור בהכל בתחום כמו שילוט עסקים או שילוט לאתרי בנייה. גם שילוט הכוונה וביטחון נושא עמו DNA של שיווק ופרסום. לדוגמה, אם יש לך אתר בניה ומלבד שלטי הבטיחות, ההסברה וכדומה אתם משלבים שלטים על הפרויקט עצמו, תוכלו לשווק אותו בצורה הרבה יותר טובה: אתם מכווינים את אוכלוסיית היעד של אתר הבניה ויכולים להגיע אל יותר קהל יעד. לכן, באופן כללי היינו מציעים לכם לבחון את מיקומו של השילוט, ולבחון שילוב בין פרסום לבין שלטי בטיחות והכוונה. במיוחד אם מדובר באתר בניה של בנייני מגורים, שלטים הפונים אל תוך העיר יסייעו לפרסם אותו לעוברים והשבים. כך גם אתר בנייה של בניני משרדים אשר נמצא במקום מרכזי, בהם שלטים למשרד ולעסקים יכולים להוביל לפרסום אל בעלי עסקים ומשרדים בסביבה שחושבים לעבור למשרד חדש.

תוכלו להרחיב בנושא שלטים מוארים? מתי זה כדאי?

כעיקרון שלט פולט אור זו הוצאה יקרה, משום שאתם משלמים גם על פסי צבירה חשמליים, גם על נורות LED וגם על הפונטים עצמם יהא חומר הייצור אשר יהא. שלט כזה מוטב להכין פעם אחת, ורק אם קיבלתם זיכיון להציב אותו בשטח הבניה או במקום בולט אחר. הדבר יאפשר לכם לצוד מתעניינים בעיקר בלילה, כשהכל חשוך ורק השלט שלכם יאיר את הדרך.

כמה דברים שכדאי שתדעו על השלטים שלכם:

  1. מיתוס חור הרוח – חורי רוח בשלטים גדולים אינם מספקים תועלת כלל ולמעשה עלולים להפריע לעיצוב ולקריאות, ואפילו לגרום לנזק על ידי התנופפות וקריעה של השלט בעת חשיפה לרוחות חזקות. אם אתם צריכים שלט גדול ממש שחשוף לרוחות חזקות, ההדפסה תהיה על חומר איכותי אשר יבטיח עמידות בפני הרוחות וזה יהיה הרבה יותר נכון. שלט באתר בניה שעף או נקרע מהרוח ולא מעיד על הסכנה יכול לחשוף אתכם לתביעות משמעותיות וקנסות.
  2. קריאות גם ממרחק – ממרחק סביר העוברים והשבים אמורים לדעת על כך שיש אתר בניה במקום, להבין מהן דרישות הבטיחות, שילוט תמרורים או איסור כניסה ועוד. אם הם לא ימצאו את המידע הזה, הם עלולים להיכנס לשטחים אסורים או להפגע.
  3. השקעה בתאורה – באתר בניה כדאי מאוד להתקין שילוט פולט אור שיהיה ברור גם בלילה, במיוחד אם מדובר באתר בניה שנמצא בלב שטח עירוני ויכול לבלבל מאוד.
  4. השקיעו בעיצוב – גם באתרי בניה. גם אם מדובר באתר בניה, חשוב מאוד להשקיע בעיצוב נכון. זה לא צריך להיות עיצוב גרפי מיוחד ( מלבד השלטים המיועדים לשיווק של הפרויקט שם כן חשוב להשקיע בכך), אך השלטים צריכים להיות קריאים וברורים מספיק.

לכן, חשוב מאוד לעבוד עם חברת שילוט מקצועית. הניסיון והמקצועיות שלנו מאפשרים לנו להציע לכם את השלטים הטובים ביותר ולאפשר לכם לקבל בדיוק את מה שאתם זקוקים לו.