שלטים לכיבוי אש

בכל מבנה חשוב להתקין שלטים לכיבוי אש. שלטים אלו נועדו להבטיח את שלומם של השוהים בתוך המבנה ולהפוך את המקום לבטיחותי יותר. ואכן בביקור במבנה ציבורי ואף בחדרי מדרגות של מבני מגורים נוכל לגלות שלטים רבים המציגים הוראות ואזהרות שונות. השלטים הללו מחויבים על פי תקני הבטיחות והם נועדו להבטיח את שלומם של השוהים במבנה בעת חרום. במה מועילים השלטים?

התועלת של שלטים לכיבוי אש 

תועלת ראשונה – התמצאות. חשוב לציין כי כאשר אדם יודע היכן הוא נמצא ולאן עליו ללכת כדי למצוא את דרכו החוצה, הוא יכול לעזור לעצמו גם בעת חירום. הוא רואה את השלטים הקבועים על הקירות ועל הדלתות ובעזרתם הוא מוצא את דרכו. ההתמצאות מאפשרת לו למלט את עצמו בעת חירום ולמצוא את דרכו החוצה במהירות האפשרית. כמו כן הוא יכול להגיע ליעדים שלו בלי לתעות בדרכים ולמצוא את עצמו מכלה את זמנו בחיפושים ממושכים.

תועלת שניה – בולט בחשיכה. כאשר חושך שורר בתוך מבנה בעת חירום, המהומה עלולה להיות גדולה – לאן פונים? כיצד יוצאים? סימני השאלה הולכים וגדלים והשוהים במבנה מוצאים את עצמם מבולבלים, מבוהלים ונבוכים עד מאוד. כאשר שלט פולט אור בולט מול העיניים ומציג את ההוראה או את הכיוון הנכון ליציאה יש כאן מסר ברור ומרגיע שמאפשר למי שנמצא במקום לעשות את הצעד הנכון שיציל אותו. שילוט זוהר נועד בדיוק עבור מטרה זו והוא אכן משרת את בני האדם ששוהים בחללים אפלים.

תועלת שלישית – הכוונה בכל עת. שלטי בטיחות וכיבוי אש אומנם נועדו לשמש בעת חירום, אבל גם בכל עת אנשים עלולים למצוא את עמם נבוכים במסדרונות ארוכים ולא מוצאים את דרכם. שלטים לכיבוי אש מועילים עד מאוד בעת כזו, ומאפשרים לפוסעים לכוון את עצמם לכיוון הנכון להם.

התקנה נכונה ומקצועית של שלטים

כדי להתאים את המבנה לתקנים ולנהלים הנוגעים לעתות חירום חשוב כמובן להיעזר בחברה מקצועית המציעה שירותים בתחום המיגון. חברה כזו מחזיקה ברשותה את המוצרים הנדרשים ואת השלטים הנחוצים כל כך. כמו כן הצוות של החברה מכיר את התחום ואת הכללים, והוא יוכל לבצע את ההתקנות ואת התאמת המבנה ביעילות רבה. בשורה התחתונה, חשוב לוודא כי המבנה מוגן בהתאם לכללים ושעשינו ככל שביכולתנו כדי למנוע אסון.

קרא עוד על שלטי בטיחות

תכנון מערך שלטים לכיבוי אש ושלטים אחרים בבית העסק

שילוט הוא אחד הנושאים החשובים והקריטיים בעסק. במערך שלטים טוב תוכלו למצוא גם הכוונה, גם פרסום ושיווק וגם שלטי בטיחות כמו שלטים לכיבוי אש. בית עסק המיישם את שלושתם הוא בית עסק שמגדיל מאד את סיכוייו להצליח מבחינה כלכלית ולעבוד בהתאמה לדרישות החוק. כשאתם מעוניינים למנף את הצלחתכם בתחום העסקי אתם צריכים להתבסס על מערך כולל של שלטים לעסק כפי שנלמד כרגע.

תכננו את מערך שילוט ההכוונה שלכם

שילוט הכוונה יכול להימצא בבניין בו המשרד שלכם ממוקם או בתוך חלל המשרד עצמו אל עבר חדר מסוים. גם בכניסה למשרד נהוג להציב שלט הכוונה הנושא של שמו של המותג שלכם. שלט זה בדרך כלל יהיה עשוי מחומר קשיח או יוטבע על משטח מואר. שלט פולט אור ושלטים דומים טובים בעיקר לסביבה חשוכה בה קשה לראות גם באור יום את הנעשה בסביבה, ודאי שלקרוא לא יהיה קל. לסיכום, שילוט הכוונה צריך לכוון למשרד שלכם מבחוץ עד הכניסה, ומסף דלתכם, ניתן להיעזר בשילוט הכוונה לחדרים רלוונטיים.

תכננו את מערך השילוט הפרסומי והשיווקי שלכם

שילוט לצרכי פרסום הוא שילוט שונה בתכלית מזה שממוקם ליד משרדכם בהכוונה. שילוט לפרסום יכול להופיע בשלטי חוצות ומטרתו היא ליידע את העסק ולהגדיל את הסיכוי להביא קהלים חדשים. שילוט שכזה יכול להיות שילוט רגיל או מואר בהתאם לנסיבות. ניתן להציבו על גגות של בניינים, בקרן רחוב ועוד.

בשיווק, בשונה מפרסום לא מפרסמים רק את המותג אלא גם את הפרויקטים של אותו עסק. את זה מרובל לעשות על שילוט דיגיטלי בכניסות לערים וצמתים מרכזיות. מדובר על שילוט מתחלף אשר בכל כמה שניות או דקות מופיע בית עסק אחר ומפרסם עליו. אם יש ליד ביתך ומשרדך צומת כזה אנו יכולים להפיק עבורו שלט דיגיטלי שיוצב בתוכו וישדר על בית העסק שלך תכנים שיווקיים מעשי ידך.

שלטים לכיבוי אש – חובה!

על פי החוק כל עסק חייב לעמוד בדרישות של מכבי האש וכחלק מכך נדרש להעמיד שילוט כיבוי אש איכותי ונכון, ואנו נשמח לסייע לכם בכך!

למרות שלעתים קרובות לא שמים לב אליהם, שלטי בטיחות אש במקום העבודה הם חיוניים. על פי החקיקה לשמירה על בטיחות מפני אש נכסים מסחריים מחויבים להציג סימנים מסוימים. השאר תלוי בגודל המקום שלך; מקובל שיש מגוון רחב של שלטים כדי לשמור על בטיחות הלקוחות והצוות.

כדאי גם שתכירו את סוגי השלטים השונים, הדרישות לגביהם וכיצד הם יכולים לשמור על בטיחות האנשים במבנה שלכם:

  • הודעת פעולת אש – זהו כנראה השלט החשוב ביותר מבין שלטי בטיחות האש ולכן הוא חובה בכל החללים המסחריים. הודעות פעולות אש מפרטות את הפעולות שיש לנקוט במקרה של שריפה.
  • שלטי ציוד כיבוי אש – שלטי מטפים הם עוד אחד משלטי בטיחות האש החובה במבנים ושטחים ציבוריים. עליהם לפרט איזה סוג של שריפה הם נועדו לכבות ואיך להשתמש בהם גם ללא ידע מוקדם.
  • אזעקת אש – ייתכן שהבניין לא צריך או מצדיק אזעקת אש, אבל במידה וכן יש להציג גם שלט אזעקת אש אשר מראה היכן ממוקמת האזעקה או איך להפעיל אותה ידנית במידה והגלאים לא גילו את השריפה עדיין.
  • שלטי ציוד אחרים לפריטים כמו שמיכות כיבוי אש וזרנוקים הם חובה רק אם יש ציוד כזה במקום. יש להציב שלטים אלה בסמוך לציוד אליו הם מתייחסים כולל הנחיות לשימוש נכון בהם.
  • נקודות כיבוי אש, דרכי יציאה ודלתות
  • יציאת חירום – חשוב לוודא שהשלטים מראים בבירור את המסלול עד ליציאת החירום הקרובה ביותר ובצורה ברורה כך שכל אחד יוכל להבין זאת גם בלחץ של שעת חירום.
  • דלתות אש – הנחיות לגבי דלתות האש ועל כך שחובה להשאיר אותן סגורות תמיד. דלתות אש מונעות התפשטות אש ועשן ברחבי הבניין והן יכולות להציל חיים של ממש אך אם הן יהיו פתוחות ותתחיל שריפה, הן לא יועילו.